החשיבות שבבדק בית לאחר ביצוע תמ”א 38

כיום מבוצעים בישראל פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. אחת הדרכים הנפוצות לחיזוק מבנים ושיפור הנראות היא באמצעות הליך התמ”א 38. תכליתה של התכנית היא לחזק מבנים, כאשר מדובר בעיקר על הגנה מפני רעשי אדמה עתידיים. החשיבות בתמ”א 38 היא לחזק בניינים אשר נבנו לפני ה-1 לינואר 1980, וכך לוודא את…

קרא עוד

יתרונותיה של הוספת מעליות בבניינים רבי קומות

אף על פי שרבים מאתנו מרגישים שאין זה אנושי להכריח אדם לעלות קומות רבות ברגל, בפועל אנשים רבים לאורך הדורות האחרונים נאלצו לעשות זאת ואפילו לא חשבו לרחם על עצמם. זאת למרות העובדה, שדווקא המצאת המעלית תרמה להתפתחות המואצת של גורדי השחקים בארה”ב ובעולם כולו. הרעיון להעביר חפצים ואנשים באמצעות…

קרא עוד

כיצד בוחרים יזם לביצוע פרויקט תמ”א 38?

היזם הוא מרכזו של פרויקט הבנייה. כיצד בוחרים את היזם הנכון שיאפשר לפרויקט שלכם לצאת לדרכו ובסופו של יום להסתיים בהצלחה?

קרא עוד

האם בחירה בחברת תמ”א עם ניסיון באמת מעניקה שקט נפשי לדיירים?

ריבוי מקרי רעידות אדמה הפך את נושא המיגון בפני רעידות אדמה למבוקש. כתוצאה מכך, בעלי נכסים רבים מבקשים לפנות לתהליך של תמ”א 38: הגנה על מבני מגורים מפני רעידות אדמה מהווה סוג של ביטוח לדיירים, ומעניקה שקט נפשי. בנוסף לכך, לתמ”א 38 השפעה על חוזק המבנה, וכתוצאה מכך על שווי…

קרא עוד

תמ”א 38 – הכלים שיהפכו את התכנית להצלחה

תמ”א 38, תכנית המתאר הארצית, מציעה הן לדיירי הבניין המשתתפים בפרויקט והן לקבלן/יזם המבצע אותו, לא מעט יתרונות. ובכל זאת, נדמה שהתכנית עומדת במקום ולמרות שחלף יותר מעשור מאז יצאה לדרך, בוצעו אלפי פרויקטים בארץ (במקום 800,000 כפי שהובטח), כשמרביתם בעיקר במרכזה. איך בכל זאת, למרות הקושי, אפשר להפוך אותה…

קרא עוד

טור דעה: יתרונות תמ”א 38 לערים

לאחרונה ישנן שמועות ואף הצהרות פומביות של ראשי הערים הגדולות וכן בעלי מקצוע בכירים ברשויות שהם נגד פרויקטים של תמ”א 38 בערים ויותר מכך הם יעקבו את מתן ההיתרים ליזמים.

קרא עוד

עשור לתמ”א 38 – מה המצב בשטח?

בעקבות רעידת האדמה שאירעה בשנת 2004, אשר הייתה בעוצמה 5.1 בסולם ריכטר ומוקדה בים המלח, הבינה הממשלה את חומרת הסכנה הנשקפת בפני תושבי המדינה בעת רעידת אדמה.

קרא עוד

אין בשורה לסרבני תמ”א 38

בשנים האחרונות אנו עדים לקיומם של פרויקטים רבים של תמ”א 38. העובדה שדיירים רבים כבר נהנים מבניין משודרג ומחוזק, מדירות גדולות ומסביבת מגורים בטוחה ומודרנית יותר משכנעת רבים וטובים להצטרף למגמה, אך יש גם יוצאים מהכלל.

קרא עוד

שיווק דירות חדשות בפרויקט תמ”א 38

דירות חדשות בפרוייקטי תמ”א זולות בממוצע ב-8-15% מאשר פרוייקטים רגילים. בואו ללמוד איך תוכלו לנצל את היתרון – ולמה כדאי לכם לעשות זאת בהקדם!

קרא עוד

חשיבות בחירת עורכי הדין בליווי פרויקט תמ”א 38

הרבה מאוד כתבות ומאמרים כבר נכתבו אודות תמ”א 38 אולם רק מעט נכתב אודות היבט מסוים, חשוב מאין כמוהו. היבט זה הוא החשיבות שטמונה בבחירת עורכי הדין המלווים את הפרויקט.

קרא עוד

שילוב מפקח בנייה בפרויקט תמ”א 38

כאשר מדובר על פרויקט תמ”א 38 להתחדשות פני העיר, אחת מהפעולות הראשונות שעל מפקח הבניה יהיה לבצע, יהיה גיבוש מסמך עקרונות ראשוני, אשר יסכם את הציפיות והדרישות של דיירי הבניין  מהתכניות והמפרט הטכני של הפרויקט ואת זה, יש כבר לארגן עוד לפני בחירתו של היזם.

קרא עוד

לקיחת משכנתא בפרויקט תמ”א 38

לרכישת דירה בפרויקט תמ”א 38 (חיזוק מבנים) המבוצעת על ידי יזם מנוסה, ישנם יתרונות שונים: בדרך כלל יהיה מדובר בדירה במחיר זול יותר מאשר רכישה בפרויקט רגיל. יתרון נוסף הוא שהפיתוח הסביבתי כבר קיים, שכן למעשה הבניה מבוצעת על בניין קיים בלב שכונת מגורים קיימת ופעילה, כך שלמעשה תוכלו להיכנס…

קרא עוד

טור דעה – הגיע הזמן להפסיק לפחד מתמ”א 38

בגיליון מיוחד של ידיעות הנדל”ן שפורסם בראש השנה, 23 בספטמבר 2014, התפרסמה כתבה שמשכה את תשומת לבי כבר מהכותרת על גבי הכריכה: “תמ”א ולא נשלמה”, מאת עופר פטרסבורג. משחק מילים מעניין אשר משך אותי ישר לכתבה בעמוד 54 ללא דפדוף מעמיק בעיקר הגיליון.

קרא עוד

עיצוב פנים לדירות בתהליך תמ״א 38

תמ”א 38 הוא אחד השמות המוכרים לנו לתכנית ההתחדשות העירונית שעליה החליטה הממשלה לטובת דיירים וקבלנים כאחד. התכנית נועדה לסייע לאנשים שגרים בבניינים ישנים ולא מוגנים מרעידות אדמה לעבור את המהפך האדריכלי הזה מבלי שיצטרכו להשקיע יותר מדי בחיזוק הבנייה והתוספות הצפויות.

קרא עוד

פינוי דירה שמושכרת במסגרת תמ”א 38 – מה החוק אומר?

שוכרים אשר נמצאים בעיצומו של תהליך תמ”א 38 עשויים למצוא את עצמם בין הפטיש לסדן. מצד אחד, הם צריכים למלא את החובה החוזית מול בעל הדירה, ומהצד השני הם נאלצים לסבול ירידה משמעותית באיכות החיים כתוצאה מעבודות הבנייה. במאמר זה נדון באפשרויות החוקיות והאופרטיביות שעומדות בפני מי ששוכר דירה בבניין…

קרא עוד

10 הפרמטרים המרכזיים המאפשרים ביצוע תמ”א 38 אצלכם בבניין

תהליך של ביצוע תמ”א 38 מתחיל כשהדיירים רוצים לחזק את הבניין הישן, או במקרים שיזם יוזם את הרעיון ומציע לדיירי הבניין לחזק את הבניין ולקבל על כך זכויות בבנייה. הרבה דיירים זקוקים להסברים מפורטים אודות יוזמת פרויקט זה.

קרא עוד

מדוע כל פרויקט התחדשות עירונית צריך להתחדש גם בבית חכם?

מדינת ישראל נמצאת ומעודדת זו תקופה ארוכה תהליך מואץ של התחדשות עירונית, או בשמה המוכר יותר תמ”א 38. השחקנים הראשיים בשוק זה, דיירים, יזמים / קבלנים ורשות מקומית, מביעים התעניינות רבה בערך הרב הגלום בפרויקטים מסוג זה, ולא בכדי, שכן התועלת ההדדית לפתחם של הקבלן והדייר הינה עצומה.

קרא עוד

תמ”א 38 – כל מה שחשוב לדעת

תמ”א 38, ראשי תיבות של תשע מילים: תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. תכניות מתאר מתפרסמות אחת לכמה שנים על ידי המדינה, לכל תכנית ייעוד שונה ותחומים בהם נדרש “לעשות קצת סדר” ו/או לתקן ליקויים המתגלים ברמה הארצית.

קרא עוד

הבניין נמצא בפרויקט תמ”א 38 תנצלו את ההזדמנות לעיצוב הסלון מחדש

אחד הפרויקטים החשובים ביותר בתחום הנדל”ן שמתרחש בישראל בשני העשורים האחרונים, הוא פרוייקט תמ”א 38. מדובר על תהליך ממנו נהנים מבנים רבים ברחבי הארץ כשהמטרה של פרויקט זה, הוא חיזוק המבנים מפני רעידות אדמה.

קרא עוד

תמ”א 38 – 1..2..3 ולעבודה!

לתכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, הלא היא תמ”א 38, ישנן שתי גרסאות, דומות במהותן אך שונות בהחלט באופן הביצוע, הבדיקות שיש לעשות מצד הדיירים והקבלנים וסייגים נוספים שיש לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך.

קרא עוד

לשכור ולהשכיר – תמ״א 38 בשוק השכירות בישראל

עם מחירי דיור שממשיכים לעלות משנה לשנה, אין זה מקרי כי אנשים רבים, משפחות ורווקים, צעירות ומבוגרים כאחד, מעדיפים לגור בשכירות. מצד שני בעלי דירות רבים נתונים ל”הלך הרוח” בחברה הישראלית ומתמודדים עם לחצים מכיוונים רבים בנוגע למחירי השכירות, תנאי השכירות ואפילו אופיים החזירי יש שיאמרו. בתווך פרוייקטי תמ”א 38…

קרא עוד

חוק “המארגנים” – שמים סוף לתהליך!

חוק המארגנים או בשמו העממי “חוק המאעכרים” נועד לשים סוף לתופעה מטרידה המתרחשת בכל רחבי הארץ ומשפיעה על בעלי דירות רבות המעוניינים לבצע את פרוייקט התמ”א 38.

קרא עוד

דייר סרבן: הדרך אל הדירה שתמיד רצית עוברת אצל השכן, הייתכן?

ביצוע פרוייקט תמ”א מצריך אישורים רבים, אחד מהם הוא אישור הסכמת הדיירים לביצוע הפרויקט. ביצוע תמ”א 38/1 מצריכה את הסכמת 66% מדיירי הבניין ואילו ביצוע תמ”א 38/2 הכוללת תכנית פינוי ובינוי מחדש, מצריכה את הסכמת 80% מדיירי הבניין. אם כך כיצד פרויקט שאפתני כמו תמ”א 38 מתעכב רק בגלל דייר…

קרא עוד

הדרכות בטיחות לעובדים בעת ביצוע תמ”א 38

גם בישראל, כמו במדינות רבות אחרות בעולם, קיימת הכרה בחשיבות השמירה על בטיחות העובדים בעת ביצוע עבודות תמ”א 38. חשיבותן של הדרכות בטיחות רבה ומדובר בשמירה על בריאות העובדים ואף על הצלת חיים של ממש. לצורך כך העברת הדרכות בטיחות הינן בגדר חובה בכל חברות הבנייה ועל מנת לוודא קיום…

קרא עוד