הבניין נמצא בפרויקט תמ”א 38 תנצלו את ההזדמנות לעיצוב הסלון מחדש

בתחילת שנות האלפיים, החליטה הממשלה על תוכנית מתאר במהלכו מבנים אשר נבנו לפני 1980, ויש סכנה שיקרסו בעת רעידת אדמה, יוכלו לעבור תהליך של שיפוץ מקיף לחיזוק המבנה, ויחד עם זאת, על מנת לעודד בעלי דירות וכן קבלנים, לבצע את הפרויקט, הותר להם לבצע תוספות שונות, הן למבנה כולו והן לכל דירה אשר שוכנת בו.

בדרך כלל כשמדברים על פרויקט תמ”א 38, מתייחסים למה שכתוב בתוכנית ומתבצע בפועל, בין אם זה, הוספת מעליות, הוספת דירות, חדרי ממ”ד, הוספת חניות ועוד. אך צריך גם להתייחס לעוד נקודה והיא הפוטנציאל שעומד לרשות בעלי הדירות. אם הם כבר נמצאים בתהליך של שיפוץ כללי במבנה אשר חלקו מתייחס גם לתוספת בנייה בדירות שלהם, מדוע שהם לא ינצלו את ההזדמנות לשיפוץ ועיצוב מחדש?

מי שדירתו שוכנת בבניין שנמצא תחת פרויקט תמ”א 38, יכול לנצל את ההזדמנות על מנת לבצע עיצוב פנים מחדש, למשל. יש בכך ניצול אופטימאלי של סיטואציה מסוימת. הרי אפשר לנצל מצב שהבניין גם כך עובר שיפוץ, הדירה עוברת שינוי, וקיימת הפרעה בשגרת החיים הרגילה, אז במקום לייצר שוב שינוי בשגרת החיים בעתיד, אפשר לעשות את זה בו זמנית. יתרה מזו, זו הזדמנות טובה לנצל את השינוי שמתרחש בדירה, על מנת לעצב אותה ובפרט את הסלון מחדש ולעשות התאמות נכונות.

עיצוב סלון יכול להתחלק לשניים, הוא יכול להתבצע באמצעות שינויים קוסמטיים, בין אם זה דרך שינוי בריהוט, גופי תאורה, שינוי בצבעים של המקום ועוד. אך הוא יכול גם לכלול שינויים מהותיים במבנה של הסלון. אם אנחנו כבר נמצאים בתהליך מסוים של שינוי במבנה, כולל הוספת אחוזי בנייה מסוימים על פי החוזה, אז אין סיבה שלא נבצע כבר שינוי מקיף, ובכך לא נצטרך לחזור על זה בעתיד.

כיצד מנצלים תמ”א 38 לצורך עיצוב סלון מחדש

צריך לומר, אנחנו יכולים להשתמש בשירותיו של הקבלן אשר אחראי על הפרויקט לצורך עיצוב סלון מחדש, בהנחה כמובן שהוא עושה זאת והתנאים שהוא מציע לנו מתאימים. רצוי לעשות את זה עם אותו קבלן ואותו צוות עבודה, על מנת שזה יהיה תהליך שלם וכולל, ולא תהליכים נפרדים.

אנחנו צריכים לקחת בחשבון את הצרכים שלנו, אשר ייתכן והשתנו מהיום בו רכשנו את הדירה ונכנסנו אליה, וכן אנחנו צריכים לקחת בחשבון את עצם זה, שכעת אנחנו יכולים ליהנות משינוי בגודל הדירה (לא באופן דרסטי ובכל זאת מדובר בשינוי), כך שאנחנו יכולים לנצל זאת לצורך עיצוב הסלון ואפילו לשינוי חדרים אחרים בבית, מה שגם יכול להשפיע בתגובת שרשרת על הסלון עצמו.