יתרונותיה של הוספת מעליות בבניינים רבי קומות

כיום מקובל לבנות מעליות גם בבניינים גבוהים מארבע קומות, זאת על פי חוק שנקבע ב-1974. עם זאת, על מנת להבין עד כמה תורמת המעלית לחיי היומיום – יש לקחת בחשבון כמה גורמים משמעותיים ביותר.

מדוע חשוב שתהיה מעלית בבניין?

כידוע, תוחלת החיים בישראל עולה בצורה משמעותית, מה שאומר שככל שיעברו השנים – יהיו יותר ויותר דיירים מבוגרים המתגוררים בקומות שונות. פעמים רבות מדובר באנשים פעילים שבהחלט מסוגלים להמשיך לנהל אורח חיים עשיר ומעניין, בתנאי שיש להם מעליות, המאפשרות להם להגיע לקומת הקרקע מבלי לאמץ את הברכיים העייפות. בנוסף, נושא הניידות קריטי כיום לכולם: האימהות הצעירות שצריכות לא רק להביא את הילדים לגן, אלא גם להספיק להגיע לעבודה, לערוך קניות ולהביא אותן הביתה במהירות, גם אלה ייהנו הרבה יותר מהחיים שלהן בבניין אם לא יצטרכו לעלות ברגל לקומות גבוהות כמו הקומה השלישית או הרביעית.

התרומה של מעלית לערך הנכס

חשוב מאוד לציין שעיקר המרוויחים מהתקנה של מעליות בבניין דירות הם ללא ספק בעלי הדירות, משום שזה נותן להם הזדמנות להעלות את שכר הדירה באופן משמעותי. למעשה, ידוע שההפרש בשכר הדירה בדירות דומות בבתים עם מעלית או בלעדיה יכול להגיע לעשרות אחוזים. מדובר בהשקעה חכמה גם עבור בעלי הנכסים עצמם, שגם אם עליהם לשלם על ההתקנה של המעלית, סכום התחזוקה שלה משולם על ידי הדיירים במסגרת ועד הבית. מדובר בנוחות שרבים מוכנים לשלם עליה, ואין שום סיבה שלא לנצל זאת. עובדה נוספת שיש לזכור בעת שקילת האפשרות להתקין מעלית, היא שלעיתים העלות יכולה להיות פחותה יחסית, משום שהמבנה של חדר המדרגות מאפשר להתקין את המעלית בלי לשנות את המבנה הפנימי, מה שפעמים רבות דורש את ההשקעה הכספית הגבוהה ביותר. תכנון מראש של הפיר ושל המעלית בסיוע חברה המתמחה בתחום יאפשר לכל הדיירים ולבעלי הדירות להיערך בהקדם.